South beach dieet.

Het South Beach-dieet

De sleutel tot snel afvallen en gezond worden is niet alle koolhydraten en vetten uit je dieet te schrappen, zegt de in Miami gevestigde cardioloog Arthur Agatston,, auteur van The South Beach Diet. Het is leren de juiste koolhydraten en de juiste vetten te kiezen.

Deze aanpak maakt deel uit van een driestappenprogramma dat Agatston heeft ontwikkeld om zijn hartpatiënten te helpen gewicht te verliezen en cholesterol te verlagen.

Met de nadruk op voedingsmiddelen die boordevol vezels en voedingsstoffen zitten, belooft het South Beach-dieet u te helpen uw onbedwingbare trek te verminderen, uw gewichtsverlies op gang te brengen en die ongewenste kilo’s af te houden – voor het leven.

In de eerste 2 weken, fase 1 van het dieet, kun je verwachten tussen de 8 en 13 pond te verliezen.

Werkt het?

Ja. Het is een gezonde benadering van eten die u kan helpen kilo’s kwijt te raken. Voedingsdeskundigen waarschuwen echter voor de beperkende eerste fase.

Er zijn drie fasen, met fase 1 de meest beperkende: geen brood, rijst, aardappelen, pasta of fruit.

In fase 2 voeg je geleidelijk een aantal van deze voedingsmiddelen toe. Je gaat naar fase 3 wanneer je je streefgewicht bereikt, en je blijft daar voor het leven.

Wat je wel en niet mag eten

Dat hangt af van de fase waarin u zich bevindt. Fase 1 is de strengste en omvat:

Veel eiwitten, zoals rundvlees, gevogelte, zeevruchten, eieren en kaas
Sommige vetten, waaronder koolzaadolie, extra vierge olijfolie en avocado
Koolhydraten met de laagste glycemische index, inclusief groenten zoals broccoli, tomaten, spinazie en aubergine

Wat is verboden in fase 1: fruit, vruchtensappen, zetmeelrijk voedsel, zuivelproducten en alcohol.

In fase 2 introduceer je langzaam weer gezonde koolhydraten in je dieet – fruit, volkorenbrood, volkoren rijst, volkorenpasta en zoete aardappelen. Verwacht dat het gewichtsverlies gemiddeld zal vertragen tot 1 tot 2 pond per week.

Fase 3 gaat over het handhaven van uw gewicht. Er is geen voedsellijst om te volgen. Tegen die tijd weet je hoe je goede voedingskeuzes kunt maken en hoe je weer op het goede spoor kunt komen als je af en toe te veel eet. Als de onbedwingbare trek terugkeert of uw eetpatroon afwijkt, raadt het plan aan om terug te gaan naar fase 1 of 2.
Inspanningsniveau: gemiddeld

Het South Beach-dieet is bedoeld om praktisch en ongecompliceerd te zijn. Het is niet nodig om calorieën of percentages vetten, koolhydraten en eiwitten te tellen. Uw maaltijden zijn normaal van formaat.

Beperkingen: het is oké om de regels zo nu en dan te buigen of te breken. Als u teveel aan fase 2 gaat genieten, stelt Agatston voor om terug te schakelen naar fase 1 totdat u het gewicht verliest dat u heeft aangetrokken. Keer dan terug naar waar je was gebleven.

Koken en winkelen: gerechten zijn gemakkelijk te maken, met ingrediënten die in supermarkten of in de meeste restaurants te vinden zijn. Het plan vereist snacks tussen de maaltijden door, maar ze zijn “van het soort dat ’s ochtends in een koffer of rugzak kan worden gegooid en op de vlucht kan worden gegeten”, zoals het boek zegt.

Verpakt voedsel of maaltijden: ja, hoewel u ze niet hoeft te kopen. South Beach Dieetvoedsel dat te koop is, omvat alles van snackbars tot smoothies. Voorgerechten voor lunch en diner zijn ook te koop – maaltijdbezorging is voor 4 weken aan maaltijden.

Persoonlijke bijeenkomsten: geen.

Oefening: het South Beach-dieet is niet afhankelijk van lichaamsbeweging om te werken. Maar The South Beach Diet Supercharged, Agatstons bijgewerkte versie van zijn originele boek, heeft een oefenprogramma met wandelen en het versterken van je kernspieren.
Staat het dieetbeperkingen of -voorkeuren toe?

Ja. Flexibiliteit is een van de leidende principes van het dieet.

Vegetariërs en veganisten: dit dieet is zowel vegetarisch als veganistisch vriendelijk. Eiwitalternatieven voor mager vlees zijn onder meer bonen, peulvruchten en sojaproducten. Als u zich inschrijft voor The South Beach Diet Online, krijgt u toegang tot recepten en maaltijden die alleen vegetarisch zijn.

Glutenvrij: gluten is niet verboden, maar aangezien u minder koolhydraten gebruikt, kunt u zeker degenen die gluten bevatten, achterwege laten. U moet voor de zekerheid nog steeds voedseletiketten lezen. Agatston heeft ook het South Beach Gluten Solution-boek en een online programma geschreven om mensen te helpen die gevoelig zijn voor gluten.
Wat u nog meer moet weten

Kosten: gezond eten kan duur zijn. De South Beach Diet-website biedt tips om geld te besparen, zoals het kopen van voedsel in bulk, winkelen op boerenmarkten, het gebruik van kortingsbonnen en het bereiden van eenvoudige maaltijden.

Ondersteuning: het South Beach Diet Online biedt tools die u kunt gebruiken om uw gewicht, recepten, een aangepast maaltijdplan, uit eten gaan gidsen en gemeenschapsondersteuning bij te houden. Het lidmaatschap begint bij $ 29,98 voor een lidmaatschap van een maand.
Wat Kathleen Zelman, MPH, RD, zegt:

Werkt het?

Ja. Naast de beperkende eerste fase is dit een gezonde mediterrane benadering van eten die je kan helpen kilo’s kwijt te raken.

Voor succes op de lange termijn, moet u regelmatig sporten, zoals aanbevolen in het South Beach Diet Supercharged-plan.

Is het goed voor bepaalde omstandigheden?

Afvallen kan veel gezondheidsproblemen verbeteren, en de South Beach Dieet is flexibel genoeg om te werken voor mensen met diabetes, hoog cholesterol, hoge bloeddruk en hartaandoeningen.

Maar raadpleeg uw arts voordat u met een nieuw dieet begint.

Het laatste woord

Het South Beach-dieet is een voedzaam dieet dat een breed scala aan heerlijk eten en een praktisch oefenplan biedt – tenminste in de Supercharged-versie.

En het is gebaseerd op bewezen manieren om af te vallen: het eten van slimme koolhydraten, gezonde vetten, magere eiwitten, magere zuivelproducten en veel vezels om honger op afstand te houden.

Zoek je volgende bestemming

Plaats een reactie

veertien − veertien =