Gluten vrij dieet- voedingslijst

Om een ​​glutenvrij dieet te volgen, moet u tarwe en sommige andere granen vermijden terwijl u vervangers kiest die voedingsstoffen leveren voor een gezond dieet. Een glutenvrij dieet is een eetplan waarbij voedingsmiddelen met gluten worden uitgesloten. Gluten is een eiwit dat voorkomt in tarwe, gerst, rogge en triticale (een kruising tussen tarwe en rogge). … Meer lezen

Kalium, waar zit het in?

Net als calcium en natrium is kalium een ​​mineraal dat in sommige voedingsmiddelen wordt aangetroffen. Als u de juiste hoeveelheid kalium in uw dieet heeft, blijft u gezond, dus het is van cruciaal belang om veel kaliumrijk voedsel te eten. Voedselbronnen van kalium Veel van de voedingsmiddelen die u al eet, bevatten kalium. De onderstaande … Meer lezen

Kombucha, wat is het en is het gezond?

Wat is kombucha? Kombucha is een koolzuurhoudende zoetzure drank gemaakt met thee. Veel mensen zeggen dat het helpt bij het verlichten of voorkomen van een verscheidenheid aan gezondheidsproblemen, van haaruitval tot kanker en aids. Er is weinig wetenschappelijk bewijs om de beweringen te staven, maar sommige elementen van de drank kunnen goed voor je zijn. … Meer lezen

Vitamine D tekort

Symptomen en gezondheidsrisico’s van vitamine D-tekort Symptomen van botpijn en spierzwakte kunnen betekenen dat u een vitamine D-tekort heeft. Voor veel mensen zijn de symptomen echter subtiel. Maar zelfs zonder symptomen kan te weinig vitamine D gezondheidsrisico’s opleveren. Lage bloedspiegels van de vitamine zijn in verband gebracht met het volgende: Onderzoek suggereert dat vitamine D … Meer lezen

Waarom heb ik altijd honger?

Je lichaam is afhankelijk van voedsel voor energie, dus het is normaal dat je honger hebt als je een paar uur niet eet. Maar als uw maag constant rommelt, zelfs na een maaltijd, kan er iets aan de hand zijn met uw gezondheid. De medische term voor extreme honger is polyfagie. Raadpleeg uw arts als … Meer lezen

Vastendieet (intermittent fasting), nuttig of onzin?

Wat is intermitterend vasten? Heeft het gezondheidsvoordelen? Intermitterend vasten betekent dat je elke dag of week een bepaalde tijd niet eet. Enkele populaire benaderingen van intermitterend vasten zijn:     Afwisselend vasten. Eet de ene dag een normaal dieet en ofwel volledig snel, of eet de volgende dag een kleine maaltijd (minder dan 500 calorieën).     … Meer lezen

Kan het eten van soja mijn risico op borstkanker vergroten?

Studies tonen aan dat een levenslang dieet dat rijk is aan sojaproducten het risico op borstkanker bij vrouwen vermindert. Dit beschermende effect is minder dramatisch voor vrouwen die minder soja eten of op latere leeftijd soja gaan eten. Soja bevat eiwitten, isoflavonen en vezels, die allemaal gezondheidsvoordelen bieden. Er werd ooit gedacht dat sojaproducten het … Meer lezen

Vezelarm dieet- lijst, tips en voorbeeld menu

Vezels zijn het deel van fruit, groenten en granen dat niet door uw lichaam wordt verteerd. Een vezelarm dieet beperkt deze voedingsmiddelen. Als gevolg hiervan wordt de hoeveelheid onverteerd materiaal dat door uw dikke darm gaat, beperkt en wordt de massa van de ontlasting verminderd. Voor een aantal aandoeningen of situaties kan een vezelarm dieet … Meer lezen