Wat je wel mag eten bij het Candida Dieet: lijst

Dus wat blijft er over nadat je kaas , alcohol , chocolade en diverse andere voedingsmiddelen hebt moeten schrappen van je dieet? Het goede nieuws is dat de voedingsmiddelen in onderstaande lijst wel mogen.

Wat je wel mag eten bij het candida dieet:


GROENTEN

Artisjokken
asperge
avocado
broccoli
spruitjes
kool
selderij
komkommer
aubergine
Knoflook ( rauw)
boerenkool
olijven
uien
koolraap
spinazie
tomaten

zetmeelrijke groenten zoals zoete aardappelen , aardappelen , yams , maïs , bieten , erwten , pastinaak en bonen vermijden . Olijven zijn OK , zolang ze niet in witte azijn zitten .

yoghurtculturen

probiotische yoghurt
Kefir

Levende yoghurt culturen helpen je darmen te herbevolken met goede bacteriën . De levende bacteriën in de yoghurt zullen de Candida gist verdringen en de balans te herstellen van uw systeem . Dit is vooral handig na een antibioticakuur .
vlees

rundvlees
kip
lam
Kalkoen

Eet alleen vers en biologisch vlees – bewerkt vlees ( zoals lunch vlees , spek en spam ) zit vol met dextrose , nitraten , sulfaten en suikers .
Gerookt of vacuüm verpakt vlees zijn ook het beste te vermijden

VIS

Ansjovis
haring
sardines
Wilde zalm wilde zalm en sardines doen oceaan verontreinigingen bevatten , maar in veel lagere hoeveelheden dan andere zeevruchten . Koop deze vis vers of op olie of water .
Noten en zaden

Amandelen
kokosvlees
lijnzaad
hazelnoten
pecannoten
Sunflower Seeds
Walnoten

Deze noten zijn gezond en hebben een laag gehalte aan schimmels .
Glutenvrije granen:

Boekweit
gierst
Oat Bran
Quinoa

Deze korrels bevatten een hoog gehalte aan vezels De meeste producten zijn afgeleid van deze lijst zijn ook OK – bv. quinoa crackers , boekweitmeel . Je kunt deze vinden in het glutenvrije gedeelte in reformwinkels

.
Kruiden en specerijen

Basilicum
Zwarte peper
kaneel
kruidnagel
dille
knoflook
gember
oregano
paprika
rozemarijn
Tijm

Veel kruiden en specerijen hebben antioxiderende en schimmelwerende eigenschappen .
OLIE
olijfolie
sesamolie
Lijnzaadolie
kokosolie

Gebruik koudgeperste oliën waar mogelijk.
KRUIDEN

Zwarte peper
zeezout
citroensap
Apple Cider Azijn (Ongefilterde )
DRANKEN

Cichorei koffie
Kaneel Thee
Pepermunt thee
Gember Thee
Zoethout Thee

Dit zijn slechts een paar voorbeelden van soorten kruidenthee die schimmelwerende eigenschappen hebben.
Cichorei wortel bevat inuline, het kan helpen om je darmen te herbevolken met gezonde bacteriën.
ZOETSTOFFEN

Stevia
Xylitol

Stevia en xylitol kunnen worden gebruikt in plaats van suiker en ze hebben een veel kleiner effect op je bloedsuikerspiegel.

(Visited 9.419 times, 1 visits today)