Het omni dieet

Het Omni-dieet

Klaar om 12 pond kwijt te raken in 2 weken? Dat zou je kunnen doen op “The Omni Diet” door Tana Amen. Tenminste dat is de belofte.

Volgens dit plan eet je voornamelijk plantaardig voedsel, plus magere eiwitten. Amen’s dieet combineert het beste van zowel plantaardige diëten als eiwitrijke plannen en combineert deze. U krijgt alle gezondheidsvoordelen van de voedingsstoffen in planten en het gevoel van volheid, aanhoudende energie en gestabiliseerde bloedsuikerspiegel die voortkomt uit het eten van magere eiwitten. Dit betekent dat je minder snel weer trek krijgt.

Het plan kent drie fasen. Zoals bij veel diëten, is de eerste fase de meest beperkende. De tweede fase wordt een beetje losser en de derde fase is nog losser.
Wat je wel en niet mag eten

Wel:

Verse groenten (behalve witte aardappelen en andere witte groenten)
Matige hoeveelheden fruit, vooral bessen
Natuurlijk  mager vlees en gevogelte, in het wild gevangen zeevruchten
Eieren
Rauwe noten en zaden
Kokosnoot, amandel, macadamianoot, druivenpitolie en olijfolie
Gedroogde bonen en linzen in beperkte hoeveelheden
Verse en gedroogde kruiden en specerijen
Superfoods zoals maca-wortel, goji-poeder, lucuma en granaatappel

Verboden:

Zuivel
Granen (behalve quinoa, boekweit en amarant in kleine hoeveelheden) en gluten
Suiker en enkelvoudige koolhydraten
Soja
Maïs
Kunstmatige zoetstoffen (behalve stevia in kleine hoeveelheden)

Amen raadt aan om supplementen in te nemen, waaronder een dagelijkse multivitamine, visolie, vitamine D, magnesium en probiotica.

Alcohol is niet toegestaan ​​in fase 1 en bij voorkeur fase 2 van het Omni Dieet. Als u in fase 2 graag wil drinken, raadt Amen aan uzelf te beperken tot twee glazen wijn of cocktails per week. Je mag geen bier of andere alcoholische dranken drinken die gluten bevatten.

Inspanningsniveau: gemiddeld tot moeilijk

Beperkingen: Dit plan zal een grote verandering zijn als je momenteel een typisch Westers dieet eet.

Koken en winkelen: u moet menu’s plannen en voedsel bereiden, inclusief 9 kopjes groenten per dag.

Verpakt voedsel of maaltijden: Nee.

Persoonlijke bijeenkomsten: Nee.

Oefening: vereist.

Lichaamsbeweging is een belangrijk onderdeel van The Omni Diet. Het boek bevat een gedetailleerd plan dat begint met lopen en verder gaat tot een volledige lichaamstraining van 30 minuten per dag.
Staat het dieetbeperkingen of -voorkeuren toe?

Vegetarisch of veganistisch dieet: hoewel u het Omni-dieet kunt aanpassen als u vegetariër bent, legt het de nadruk op magere dierlijke eiwitbronnen zoals eieren, vis en gevogelte, en beperkt het bonen. Als je veganist bent, zal het volgen van dit dieet zelfs nog uitdagender zijn, omdat je een veel beperktere lijst met voedingsmiddelen zult hebben en sterk zult moeten vertrouwen op noten, zaden en de beperkte toegestane hoeveelheden bonen en andere peulvruchten.

Glutenvrij dieet: dit plan zou voor u werken.
Wat u nog meer moet weten

Kosten: u kunt meer uitgeven aan boodschappen, omdat u natuurlijk vlees, in het wild gevangen zeevruchten, veel groenten, bessen, noten en geen kant-en-klaarmaaltijden moet kopen.

Ondersteuning: U doet dit dieet alleen, maar u vindt veel tips en Omni Dieet-vriendelijke recepten online.

Werkt het?

Als u het Omni-dieet volgt, zult u waarschijnlijk afvallen. Het is een voedzame benadering van gewichtsverlies. En als je het programma voor de lange termijn volgt, blijf je op gewicht.

Omdat je calorieën uit je dieet gaat schrappen en ze verbrandt door lichaamsbeweging, zou het gewicht behoorlijk snel moeten dalen.

De belofte van 12 pond afvallen in 2 weken is een beetje een uitdaging, maar als je het programma volgt, kan het gebeuren. Als dit niet het geval is, raak dan niet ontmoedigd.

Hoewel er geen specifieke onderzoeken zijn naar dit dieet, is er veel onderzoek om de componenten ervan te ondersteunen. Een van de beste eigenschappen is dat de calorieën voornamelijk afkomstig zijn van niet- zetmeelrijke groenten.

Er is geen garantie dat u gewicht zult verliezen als u glutenvrij gaat eten, maar als dat u helpt te veel eten  te vermijden, ga ervoor. Vervang ze gewoon niet door glutenvrije versies van die voedingsmiddelen.

Er is ook weinig onderzoek ter ondersteuning van de supplementen (behalve vitamine D, waar de meeste mensen geen genoeg van krijgen), die Amen aanbeveelt, en het is onwaarschijnlijk dat ze u zullen helpen om af te vallen.

Omdat Amen suggereert zuivel te vermijden, moet je op zoek gaan naar andere bronnen van calcium en vitamine D, zoals verrijkte soja en amandelmelk.

Is het goed voor bepaalde omstandigheden?

Het Omni Dieet is geschikt voor iedereen met diabetes, hoge bloeddruk en hartaandoeningen. Als u een hoog cholesterolgehalte heeft, vraag dan uw arts naar de aanbevelingen voor kokosolie, die rijk is aan verzadigd vet. Omdat de primaire bron van calorieën plantaardig voedsel is, bevat het dieet weinig cholesterol. Het beperken van zetmeelrijke koolhydraten en suiker kan vooral nuttig zijn voor mensen met diabetes; Overleg gewoon met uw arts als u van plan bent dit dieet te volgen.

 

(Visited 4 times, 1 visits today)

Een reactie plaatsen

1 × 1 =